Back

Signify op Light+Building 2018

Dit was een heel bijzondere Light+Building beursdeelname voor Signify (voorheen Philips Lighting).

De opdracht van de directie was om de nieuwe bedrijfsnaam Signify te lanceren op de beurs na de loskoppeling van Philips. En Signify te positioneren als de wereldwijde marktleider in connected LED-verlichting en om verder naamsbekendheid op te bouwen als het Tech verlichtingsbedrijf in de Internet of Things door praktijkvoorbeelden en het introduceren van het nieuwe IoT software platform – Interact. 

Twee grote strategisch belangrijke introducties in één show, zonder duidelijke strategie, plan en inhoud bij aanvang van dit project en met een klein projectteam dat een NDA ondertekende om de nieuwe bedrijfsnaam geheim te houden tot de opening van de beurs in maart 2018. Het ontwikkelde concept onthulde de nieuwe bedrijfsnaam als overkoepelende organisatie met meerdere merken en het bieden van een unieke beleving en interactie via praktijkgerichte live demonstraties van het Interact software platform, apps, applicaties en services werkende met de bestaande en nieuwe verlichtingssystemen in de verschillende marktsegmenten.

De stand van 1200 m2 met twee verdiepingen had slechts één ingang en was aan alle kanten afgesloten voor een ultieme bezoekersreis door een complete stad met verschillende ruimtes zoals een winkel, gebouw, brug, stadion, woning, architectuur, industrie en een openbare ruimte. Op de tweede verdieping was een complete hospitality ruimte voor zakelijke bijeenkomsten en de persconferentie. Achterin de stand creëerden we een gesloten innovatiecentrum waar alleen genodigden via een rondleiding een kijkje in de keuken konden nemen van de toekomst.  

Met meer dan 45.000 bezoekers, een enorm NPS stijging, 900 business meetings en 750 rondleidingen en veel exposure via online en social media was de beurs zeer geslaagd.  

De uitdaging: de hele organisatie van deze show was één grote uitdaging met de vele nieuwe introducties, het geheim van de nieuwe bedrijfsnaam die op de beurs onthuld zou worden, de vele bezoekers, het crowd management met slechts één ingang, de verschillende rondleidingen over een drukke stand, het beheer van de het gesloten innovatiecentrum, het plannen en aansturen van de hospitality verdieping en het trainen en motiveren van 300 staf medewerkers op de stand die de nieuwe naam pas één dag voorafgaand te horen kregen.