Header event coaching discover projects Header event coaching-mobile discover projects
Back

Brand Experience Center

Creëer merkvoorkeur via je eigen Brand Experience Center

B2B-bedrijven strijden onderling om hun merk onder de aandacht te brengen van hun doelgroepen. Een sterk merk geniet namelijk merkvoorkeur en loyaliteit én heeft binding met de doelgroep. Maar door de opkomst van digital marketing en een overvloed van informatie is de tijd om je verhaal te vertellen als bedrijf nóg korter geworden. En is het een uitdaging om je op een persoonlijke manier te onderscheiden van je concurrenten. Hoe creëer je bewustzijn, interesse en betrokkenheid gedurende de klantreis. Hoe bouw je vertrouwen op en voorzie je jouw doelgroep van relevante authentieke informatie.

De vrijetijdssector en bekende consumentenmerken hebben met succes unieke ervaringen gecreëerd via hun eigen experience centers, waarbij ze merkvoorkeur en loyaliteit hebben opgebouwd. Onder het label Phygital X hebben we deze strategie aangepast voor B2B-bedrijven. Dit stelt hen in staat om zakelijke bezoekers, medewerkers en potentieel personeel op een unieke en interactieve manier te betrekken. Deze aanpak combineert Demand Generation, Customer Experience en Employer Branding op één locatie. Dit sluit aan bij de belangrijkste B2B-marketingprioriteiten voor 2024 volgens een recente Marketing Monitor onderzoek onder marketing professionals. Het benadrukt het belang van een unieke en persoonlijke beleving die andere communicatievormen niet kunnen bieden.

Neem contact op

Back

Wat is een Brand Experience Center?

Een Brand Experience Center is een fysieke omgeving waarin een bedrijf de kern van hun merk op interactieve en digitale wijze aan diverse doelgroepen presenteert, met zowel fysieke als digitale elementen die samenkomen in een zogenaamde “Phygital” ervaring. Dit center is een krachtig instrument in de marketingstrategie om direct contact te leggen met klanten, prospects, personeel, media, investeerders en andere belanghebbenden. Het hoofddoel is om hen tot ambassadeurs van je bedrijf te maken door hen onder te dompelen in de wereld van jouw merk, waardoor zij een positieve associatie met het bedrijf ontwikkelen. Dit draagt op een unieke en subtiele manier bij aan de bedrijfspositionering, klantconversie, klanttevredenheid, aanbevelingen, top-of-mind bekendheid en betrokkenheid van medewerkers, wat uiteindelijk resulteert in een duurzame bedrijfsgroei en maatschappelijke impact.

Neem contact op