Back

Signify Spotlight 2020

Spotlight 2020 van Signify was het allereerste wereldwijde digitaal evenement van de verlichtingsindustrie als online alternatief voor de internationale Light+Building beurs die in maart 2020 werd geannuleerd. Doel was om verbonden te blijven met de B2B klanten van Signify tijdens lockdown en toch de nieuwste innovaties en nieuwe groeimarkten op het gebied van duurzaamheid te demonstreren aan klanten via persoonlijke uitnodiging. Het evenement vond plaats gedurende twee weken in september 2021, in drie internationale regio’s, in verschillende tijdzones, meerdere programma’s voor specifieke doelgroepen zoals online panels, webinars en product demo’s Alle content beschikbaar in 19 talen, productie, bewerking en vertaling van 24 product demo video’s opgenomen binnen twee maanden tijd in Nederland (studio en buiten locaties), Singapore en Shanghai tijdens de zomervakantie, Daarnaast zaten 300 lokale Signify experts gereed om lokaal en in eigen taal vragen te beantwoorden via een chat of videobellen. In totaal waren er 12.000 deelnemers. Een uitzonderlijke prestatie en waarbij content na 2 jaar nog steeds wordt ingezet.

De uitdaging: vanwege COVID-19 werd de deelname aan de Light+Building beurs geannuleerd twee weken voorafgaand aan de opening van de beurs. We ontvingen een nieuwe opdracht van de CEO. Ontwikkel een digitaal alternatief met hetzelfde ontwerpconcept, presenteer dezelfde innovaties, nodig alleen klanten uit, wereldwijd bereik met regionale invulling van producten en klantinteractie met lokale markten, programma in meerdere talen en begin september live.        Belangrijkste knelpunten; geen kennis en ervaring in digitale evenementen, geen vergelijkingsmateriaal, geen digital event partners bekend, geen bestaand digitaal proces gedefinieerd, alle landen en business divisies moeten meedoen en een zeer complexe programmaconfiguratie voor de verschillende doelgroepen en tijdzones, geen product demo content beschikbaar en verschillende locaties om de vooraf opgenomen demo’s op te nemen op basis van een boeiend en inspirerend format voor de online deelnemers. 

Spotlight was verreweg het meest complexe en uitdagende internationaal Signify evenement met een zeer korte voorbereidingstijd van 4 maanden. En dat alles georganiseerd vanuit een thuiswerk positie in lockdown. Het leverde Spotlight 2 nominaties op voor de Best Dutch Interactive Awards 2020.