Header event strategy discover projects Header event strategy-mobile discover projects
Tradeshow Boost
Vanaf € 2.850
excl. btw
Back

Haal maximaal resultaat uit je beursdeelname

Als exposant op een vakbeurs streef je ernaar om zoveel mogelijk resultaat te halen uit je deelname. Je wilt leads, omzet verhogen bij bestaande klanten, klantloyaliteit versterken, merkbekendheid vergroten en netwerken. Maar het resultaat zichtbaar maken is niet zo eenvoudig. Dit blijkt ook uit het onlangs gepubliceerde Exhibit Leaders Insights 2023 rapport. In dit rapport wordt het onvermogen om ROI aan directie aan te tonen als grootste interne uitdaging gezien.

Tradeshow Boost

Tradeshow Boost helpt je om uit te blinken in je beursdeelname en deze uitdaging te overwinnen. Tradeshow Boost is een 3-daags programma ”op maat” voor exposanten om maximaal resultaat te behalen met hun beursdeelname, slimmer te plannen en een beter inzicht te krijgen in jullie prestaties en ROI. Inclusief alle stappen en activiteiten die je moet zetten om succesvol te kunnen zijn. Tradeshow Boost geeft je antwoord op de vraag die jouw directie na een beurs altijd stelt.

Hoeveel heeft de beurs opgeleverd?

Neem contact op

Back

Je neemt deel aan een vakbeurs. Je bereidt je goed voor en alles is geregeld. Tijdens de beurs heeft sales prima gesprekken met bezoekers. Iedereen is enthousiast. Na de beurs worden de leads ook nog opgevolgd. Je weet dat er nieuwe business volgt, maar je weet niet hoeveel en wanneer. Het lijkt erop dat je veel meer resultaat uit de beurs kunt halen, maar je weet niet hoe je dit moet doen en hoe je dit kunt aantonen.

Dit heeft meestal te maken met het ontbreken van een strategische beursmarketing aanpak van start tot opvolging. De reden om naar een beurs te gaan is niet duidelijk genoeg en je weet ook niet goed welk resultaat je wilt behalen. Wat ik nog steeds hoor is dat bedrijven naar een beurs gaan, omdat hun concurrenten er ook staan of omdat ze anders gemist worden. Natuurlijk is dit deels de waarheid, maar is dat echt de enige reden?

Herkenbaar?

Als je als bedrijf deelneemt aan een beurs blijft het lastig om uiteindelijk de opbrengst zichtbaar te maken. Je investeert veel geld en tijd. Na een beurs gaat iedereen tevreden naar huis en keert terug naar het dagelijkse leven en dat was het dan. Totdat de volgende editie van de beurs aan de deur klopt…

Het is essentieel dat alle kleine puzzelstukjes in het proces samenvallen om resultaat te behalen. Een beurs organiseren is een complex specialistisch project met veel details, activiteiten en deadlines. Hiervoor moet je capaciteit vrij maken en beschikken over de juiste kennis en ervaring.

Hoe werkt Tradeshow Boost?

Met Tradeshow Boost gaan we binnen 3 dagen alle ins en outs van jouw voorbereiding behandelen, zodat je weet waar je kunt optimaliseren om een succesvolle beurs te regelen vanuit jullie bedrijfsstrategie en doelstellingen. Alle stappen en activiteiten worden onder de loep genomen, inclusief promotiecampagne, boodschap en een geïntegreerde opvolgingsstrategie om de gewenste resultaten te realiseren. Alles is praktijkgericht met focus op jouw eigen beursdeelname en dus direct toepasbaar in het project zelf. Elke situatie is tenslotte anders en vergt een op maat aanpak en begeleiding. Met Tradeshow Boost ontvang je een praktijkgericht advies en aanpak om maximaal resultaat uit je beursdeelname te halen.

 

Waarom investeren?
  • Je krijgt antwoord wat de beurs heeft opgeleverd.
  • Je hebt een duidelijk doel waarom je naar een beurs gaat.
  • Je krijgt inzicht in de resultaten van je beursdeelname.
  • Je kunt de meerwaarde van je beursdeelname aantonen
  • Je zult resultaatgerichter organiseren wat leidt tot een beter resultaat, lagere kosten en meer grip en overzicht.
  • De beursdeelname wordt een middel voor bedrijfsgroei.
  • Je realiseert meer impact en beleving bij je bezoekers met de juiste boodschap.
Wat krijg je?
  • Intake gesprek op locatie of remote om jouw huidige situatie en ervaringen vast te stellen
  • Performance scan van de huidige plan van aanpak, planning en afstemming (1 dag)
  • Conclusies en aanbevelingen, inclusief eerste opzet van een strategisch plan van aanpak (2 dagen)
  • Gebruik van Training Succesvolle beursmarketing
  • Gebruik van Discover Projects event playbook met tools en templates voor effectief projectmanagement
  • Een sparring partner met 25 jaar praktijkervaring en trackrecord in beursdeelnames, inclusief nazorg (2 uur)
  • Heldere koers voor beursdeelnames voor de komende jaren

Na deze 3 dagen heb je een duidelijk advies en actieplan om de beursdeelname met succes verder te organiseren. Klaar om de gewenste resultaten te gaan realiseren.

Back

Voor wie is Tradeshow Boost het meest geschikt?

Vooral alle middelgrote en grote bedrijven in een B2B omgeving die niet vaak aan een vakbeurs deelnemen, geen eigen event manager in vaste dienst hebben en werken in een klein marketing team, waarbij de beursdeelname moet worden georganiseerd bovenop de eigen functie. Hierdoor is er minder tijd om je geheel te richten op de beurs wat ten koste kan gaan van de kwaliteit. Je moet tenslotte keuzes maken tussen je eigen kernactiviteiten of de beurs.

Service voor standbouwbedrijven en beursorganisaties

Tradeshow Boost is ook zeer geschikt wanneer je als standbouwbedrijf of beursorganisatie een onderscheidende service wilt aanbieden aan je bestaande klanten of bij werving van nieuwe klanten in bijvoorbeeld een pitch. De beursbranche is erg concurrerend en het creëren van een extra unieke waarde bij je bestaande klanten is zeer belangrijk. Door je klant te helpen met advies, begeleiding en tips over succesvolle strategische beursmarketing, voorbereiding en het behalen van maximaal zichtbaar resultaat, zorg je ervoor dat jouw klant succesvol en tevreden is. Met Tradeshow Boost bouw je aan klantloyaliteit voor de langere termijn.

Neem contact op