Kennis, tips en inspiratie blogs over event strategie, event marketing, beursmarketing en event projectmanagement
Er zijn verschillende situaties denkbaar voor organisaties om hun huidige eventbeleid om te zetten naar strategische event planning. De aanleiding kan voor elke organisatie anders zijn, maar de daaropvolgende stap is altijd een op maat gemaakte eventstrategie middels een gefaseerde aanpak. Hieronder staan verschillende bestaande situaties uitgelegd die ik zoal tegenkom in bedrijven. In al …
De functie van event strateeg is een betrekkelijk nieuwe rol binnen corporates en organisaties en er zijn nog weinig deskundige professionals op dit gebied. De event strateeg is verantwoordelijk voor de corporate event strategie van alle externe en interne events die worden georganiseerd of waaraan wordt deelgenomen. Een event strateeg zorgt ervoor dat de event …
‘Wat levert het me eigenlijk op?’ ‘Wat is de event ROI?’ Vragen die we onszelf vaak stellen als het gaat om evenementen en beurzen. Een terechte vraag, maar prima te beantwoorden met een geregisseerd plan van aanpak. Hoe laten we zien wat het evenement op kan leveren? En hoe kunnen we die resultaten meetbaar maken? …
In dit artikel zet ik de belangrijkste voordelen op een rij waarom het lucratief is voor een bedrijf om een senior freelance event manager in te huren voor het organiseren van een evenement of beursdeelname. Een ervaren freelance event projectmanager zal jouw evenement of beursdeelname altijd naar een hoger niveau tillen, het maximaal haalbare resultaat …
Ik ervaar in mijn dagelijkse werk dat bedrijven kansen laten liggen in het volledig benutten van het aanwezige zakelijk en maatschappelijke potentieel van hun events en beursdeelnames. In dit artikel leg ik uit hoe je deze kansen beter kunt benutten en maximaal resultaat kunt behalen door toepassing van event marketing. Maar laat ik eerst de …
Als je als bedrijf deelneemt aan een vakbeurs wil je natuurlijk dat je succesvol bent. Een beursstand vol met bezoekers en veelbelovende gesprekken. Maar wat is nu het geheim van een succesvolle beursdeelname om resultaat te behalen. In dit artikel beschrijf ik hoe ik dit samen met verlichtingsproducent Signify gerealiseerd heb voor EuroShop, de grootste …
Wist je dat 70% van alle bedrijven geen data-gedreven eventstrategie heeft? Events gaan verder dan leuke en gezellige bijeenkomsten met klanten en andere relaties. Je wilt een evenement of beurs die resultaat behaalt. Vaak is de bijdrage van een event aan de business niet inzichtelijk of onzichtbaar. Waardoor evenementen vaak als kostenpost worden gezien. Transformeer …
In deze blog kun je lezen wat er bij het organiseren van een hybride evenement komt kijken en welke verschillende vormen mogelijk zijn. Tijdens de pandemie hebben we snel gereageerd en zijn we met succes naar online events getransformeerd. Hierbij hebben we digitale productie, platforms, tools en nieuwe technologie omarmd. En als we iets hebben …